2009. augusztus 28., péntek

Ki akar fogadni?

Nem vagyok nagy szerencsejáték-rajongó, már gyerekkoromban is azon bosszankodtam, hogy a Reggina - Reggiana totómeccsről csak annyit mondtak a rádióban, hogy x, mibe telt volna megemlíteni, hogy 0-0 a végeredmény. Néhány totószelvényt azért ifjonti hévvel feladtam - ahogy visszaemlékszem, ha ötösöm volt, az jó hétnek számított - , de a Tippmixet már ki sem próbáltam, mint ahogy az internetes fogadást sem. Biztos érdekes lehet, de én csak nevettem azokon az ismerősökön, akik hevesen bizonygatták szerdán, hogy x csapat elfáradt, "fejben biztosan nem lesznek ott", a játékosok meg akarják buktatni az edzőt, tuti a meglepetés. Persze nem így lett, de a következő héten jöttek a következő megérzéssel.

Ebből következik, hogy nem szoktam böngészni az internetes fogadó oldalakat sem. Most viszont mégis rákattintottam egyre, mert azt hirdették, NB III-as meccsekre is lehet fogadni. Ajjjaj! Ha az első osztályban, ahol nem két forintot keresnek a játékosok, felmerül a tippmixes meccsek lehetősége, akkor mi lesz az NB III-ban? Félamatőr klubok, sok esetben alig tudja az MLSZ feltölteni a létszámot, év vége felé zajlik a fel-nem-jutási verseny, szóval, minden szükséges feltétel adott.

De hessegessük is el ennek a gondolatát, a DVTK biztosan nem lesz érintett benne, különben is, a tarcsinak nem megnyerni kell a Tisza-csoportot, hanem ki kell termelnie az első csapat utánpótlását.

Számomra a legérdekesebb az a lehetőség, hogy lehet a bajnokra fogadni. (Futtában körbenéztem, máshol ilyet nem találtam, pedig biztosan van.) Persze nem fogadtam, hanem az oddszokat böngésztem.

Nagy méretért katt a képre

A listát összeállítók ezzel gyakorlatilag felállítottak egy erősorrendet. Ha én lennék a fogadó cég vezetője, akkor év végén elővenném ezt a "tabellát" és ha pont ez lesz a végső sorrend, akkor jó nagy bónuszt fizetnék a bukinak.

Bátor vagyok, mert egyrészt nem az enyém a tobet.com, másrészt alig tudom elképzelni, hogy ez lesz a végeredmény. Természetesen a DVTK utolsó helye a legnagyobb tévedés (Vajon az oddszok megállapításánál figyelembe veszik azt, hogy mennyien szoktak fogadni egy csapatra? És ha sokan, akkor nem százszoros, hanem négyszázszoros pénzt dobnak fel, ami sokkal vonzóbb, de az esély olyan alacsony, hogy veszteséggel alig kell számolni.) De az is látszik, a Fradit túl magasra értékelték.

Viszont, ha úgy nézzük, hogy a bajnokságért játszanak a max. tízszeres szorzójú csapatok, a kiesés ellen a százszoros szorzójú és gyengébb csapatok, a kettő között pedig a középmezőny, akkor már reálisabb a helyzet (ismét a Fradit kivéve). El sem tudok képzelni a DVSC, Újpest, Videoton, MTK négyesen kívül más bajnokot (persze nem ugyanolyan valószínűséggel), míg a kiesők a DVTK, Honvéd, Vasas, Kaposvár, Paks, Pápa hatosból kerülnek ki. Persze ezúttal nem veszem figyelembe azt a forgatókönyvet, hogy a Nyíregyháza idén télen is eladja a játékosait és az ősszel megszerzett pontokból próbál bennmaradni tavasszal. Tavaly sikerült...

Szóval van alapja a dolognak, de kár, hogy arra nem lehet fogadni, nem ez lesz a végső sorrend.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése